Saturday 19 March 2011

Angkat


eMi  itula..... satu2nya angkat aku , hi...hi...comenye die....
Aku tak pernah ada ibu , bapa, adik atau  abang angkat
Aku.... memang tak pandai nak berangkat-angkat 
Si eMi ni...
 anak angkat....yang diserahkan  kpd ku  oleh si INTAN Kuala Lumpur. 
Lihatlah photo kat atas tu....
eMi pakai tudung oren .....cantik ..kan ? Bapanya si INTAN  berbaju batik oren !
Dia orang berdua ni memang smart tul ....tapi ngapa si INTAN serah kat aku...
Ooooo.....nak selami cara dan hidup di kampung ...baguih la...tu...
Hari ini terasa rindu pula kat eMI
....dah lama tak jumpa ,,,hampir 2 tahun.
Anak2nya  tu.... cucu2 angkat ku lah ye..
Bawa eMI ronda-ronda ....sedia makan untuk eMI...Emi memang baik dan tutur kata lembut.
Sayangnye hanya dua minggu eMI bersama kami...direntap kembali oleh si INTAN. 
 ...Kasih baru nak mula berputik
Sedih lah bila eMi nak berangkat pulang
Aku... kalau dah kasih pada seseorang susah nak lupa. 
rasa sepi...sunyi di buatnya...lama juga baru lah keadaan ok kembali.
Last sekali jumpa eMI ....dia sedang mengandungkan babynya yang kedua
.........dah tu tak jumpa lagi.
angkat....angkat.....


   

No comments:

Post a Comment