Tuesday 28 May 2013

Cita-cita

Assalamualaikum
Alhamdulillah...........mama syukur pada ALLAH  masih mampu lagi untuk bercita-cita. Ada orang kata kalau dah tua macam mama......cita-cita tu sudah jadi angan-angan Mat Jenin. Akan jatuh berdentum bunyinya. Masyaallah. ....takut juga. Tapi jangan fikir sangatlah.
 Cita -cita perlu bersama dengan usaha ....insyaallah akan berjaya. Cita-cita sewaktu zaman kanak-kanak tak sama dengan cita-cita bagi seorang dewasa atau yang sudah sangat matang usianya.
Cita-cita zaman kanak.....hendak jadi seperti apa yang dia nampak..contoh nak jadi jadi cikgu...ustazah....Guru Besar.....kemudian berubah lagi dan lagi...
Bercita-cita  di usia begini....... mama rasa amat baik. Pertamanya dapat membantu mencerdaskan otak. Otak sentiasa berfikir / bekerja untuk mencetus idea, kratif dan berinovatif.  Jadi ,otak kita akan kurang merayau kepada memikirkan perkara yang buruk.   Badan mungkin bertambah sihat.Kita perlu jadi muda kembali bersama anak-anak yang mungkin masih mempunyai cita yang belum tercapai.......bangun bersama anak-anak .
 Allah Maha Besar. Bertaqwalah ..... berusahalah......Allah akan mempermudahkan segalanya. Tanpa usaha citacita akan jadi angan-angan.
Wassalam.....


No comments:

Post a Comment