Sunday 9 September 2012

Air Penawar

Assalamualaikum.....

Lama jugalah mama tak up date blog ....selepas puasa ni macam -macamlah masaalahnya..
Cuaca pula panas ...sangat panas....terasa bahang panasnya...Air con sentiasa saja on....bila matahari sudah menegak hinggalah kemalamnya..Tmbahan pula Sii Nailah tidak sihat...Tiga hari empat malam warded kat hospital. Tambah air dua botol....Merengek selalulah dia...belum recover sangat lagi....dua malam yang lepas muntah lagi.....makan dan minum tak seberapa....sedikit sangat....
Kesian dia....mama teringat pula cuba buat air penawar....Mama pun baliklah kekampumg mama.....
Inilah Pak Chen...
jumpa bomoh ....nak kata bomoh tu taklah sangat....perubatan secara Islam lah...dia baca ayat Quran....dihembusnya pada air...beras dan juga gula yang mama bawakan...Dia seorang tua ...sudah bongkok sangat....umurnya mungkin sudah lebih dari 90th...Zaman arwah mak pun selalulah berubat dengannya.....Masih kuat mengayuh basikal...mama kerumahnya ...tapi dia berada dimasjid ...so...mama pun teruslah kesana...lebih berkatlah doanya pada ALLAH....Satu-satunya orang tua yang masih gagah.
Nampaknya selepas diberi air penawar dan keberkatan doanya kepada ALLAH Nailah nampak ada sedikit selera untuk makan dan bercakap.....Alhamdulillah.
Wassalam.

No comments:

Post a Comment